Wednesday, February 29, 2012

Yok yok, tesekkur ederim!

Surekli bir kaziklanacakmisiz hissi ile yasadigimiz sehir hayati... Surekli gereksiz bir paranoya. Basit bir tamirci yardimi alirken bile 'birakin saatinizi biz bakalim sonra size haber verelim' delikanli edebiyati. 


DVD calarimi tamire verdim gecen gun. Sony tamircisi adam, Etiler'de. "Biz bakalim sizi arariz" dedi. "Tamam" dedim "ne zaman ararsiniz?". Adam sasirdi ve dedi ki "3 veya 5 gun". Bu hangi zamana gore bir tariftir mesela. Masal zamanina gore mi? 3-5 gun dedigi adamin bir insan hayati. Sordum adama bana bagira bagira anlatti, sagir misim gibi?! Kar yagarsa diye oyle diyoruz filan dedi(!). Kimse kimseye guvence vermiyorsa durup dururken neden guvenmemiz gerekiyor bizim insanlara? Hic mi hic anlamiyorum. Ben bunu is yaparken, hele arkadaslarla is yaparken guvenilecek bir sey olarak yasamadim simdiye kadar. 3-5 gun, 3-5 ay, bir cesit hikaye! Ta seneler seneler once ben Istanbul Universitesi'nde Isletme ogrencisiyken Denetim dersi hocamiz "Turkiye'de kimse kagit ustu anlasmali alisverisi sevmez. Bu ulkede, o yuzden sirketleri denetleyemezsin kolay kolay" buyurmustu. "En iyisi siz her parali islem icin kagit isteyin, kendiniz de verin" diye eklemisti. "Sozlu anlasma yapmayin" kisacasi. Ama burasi tamam abi yapariz ederizler ulkesi. Annemler tum apartmanca giris zillerini yaptirtmak istediler gecen sene. Adam yapacagim abla yarin ondan sonraki gun diye parasini aldigi is icin oyaladigindan herkesi, her ziyaretimde kapidan telefonla aradigim annem cama cikip bana asagiya anahtar atti. Sekiz ay filan surdu bu durum. Bir keresinde telefonumun sarji bitmis diye asagidan "anneeeee....' diye bagirmama ragmen sesimi duymadiklari icin evde olduklarini bildigim halde gorusemeden kapidan dondum. Annem cok sabirli birisi oldugundan adamla konusa konusa borcunu odemeye ikna etmis taksitle de simdi artik yeni zilleri var. Tabii ki baskasi yapti.


Ayrica sana gelip tamam abla yarin yapacagim soz diyen adama 'sozlu anlasma kurallari cercevesinde' guvenmezsen alinirlar. En tahammul edemedigim durum da bu. Bu ulkede adam senin isini aksattigi, turlu rezillikler yasattigi halde ona guvenmedigini anlarsa cok bozulur, alinir. Hepsi cok hassas!


Hep aile iliskisi yuzunden oluyor bunlar. Hepimiz, tum Turkiye'liler akrabayiz ya; dayilar, teyzeler, ablalar, yengeler, amcalar, dedeler... 


p.s. Gitmeden saatini Besiktas'tan tamirden almayi unutma!!!

No comments: