Friday, February 10, 2012

TK 1726 – Berlin’den Istanbul’a.


Istanbul'da evimin manzarisi 2 saat icinde boyle oldu!
Istanbul 0 derece ve karli dedi simdi kaptan. Berlin’de -17’lerde o kadar dondum ki herhalde usumem artik Istanbul’a vardigimizda. New York hic bu kadar soguk olamamisti. Berlin’de aldigim ilk nefes sok etkisi yaratmisti o sebepten, -14’te.


Berlin Tegel havaalanina taksi ile gittim. Gelirken 36 Euro tutan yol giderken 26 Euro tuttu. Giderken ki taksi soforu Irak’liydi, donerken ki Alman.
Tegel’i seviyorum. Cok kolay bir havaalani. Check in’de cok uzun bir kuyruk vardi. Tamirane’den Kerim’i gordum kuyrukta ‘eve donmek istiyorum artik’ dedim! :) Cok komik oldu. Guvenlik insani bunaltmiyor. Ucaga binmeden once pasaporttan gecip oyle hemen onunden guvenlikten geciyorsun. Herkes cok kibar. Kimse potansiyel terorist muamelesi yapmiyor.


Menum az laktozlu yemek olmaliydi. Genellikle ya vejeteryan ya da az laktozlu. Miles & Smiles uyesi olmanin ayricaliklarindan (zirt!) birisi yemegini secebilmek. O yuzden THY ile ucmak iyi oluyor, hem mil biriksin hem de sistem biliyor yemegin etli butlu olmasin. Bu sefer nedendir bilmem ozel yemek yokmus. Ayricaliklar dunyasina bay bay. Makarnaya talim. 


Arkamda gercek bir okuz oturuyor. Dokunmatik bir ekran koymus THY ama uzaktan kumanda ile de kullaniliyor. Surekli ekrana vurarak rahatszilik veriyor. Kendisine soylemeye calistim olmadi. Hostes mudahele etti de durdu. Ne acayip insanlar var.
The Star and the Sea diye Cinli besteci Xian Xinghai’nin hayat hikayesini anlatan bir film seyredeyim dedim. O kadar kotuydu ki bitiremedim. Big band theory seyrettim, bu episode da kotuydu. Alan Hampton dinlemeye devam ettim. Biraz icimi burkuyor, ozlem duyuyorum.


Ekin ile Brooklyn’de yururken kitaplar bulmustuk, birisi disariya koymus isteyen alsin diye. Biz de sectik uc tane sevindik kitap bulduk diye. Ben bu komik kitabi aldim, George and Weedon Grossmith, The Diary of a Nobody. Gercekten cok eglenceli bir kitap. Kim koymussa sokaga sagolsun. Tam yolluk. Kikir kikir okuyorum.
Alan Hampton – The moving sidewalk albumu aliskanlik yapti.

Staring at the sun again
How will always burns my eyes
Seems that I have been warm since I was a little child
It still gives me piece of mind.
Chasing after birds again
Seems to be a waist of time
After all these tries I still couldn’t figure out
How to catch them when they fly
And I want to know
That I can say no.

Yakinda evde olacagim. Icim buruk. Yine. Bir yandan da sevinc doluyum. Yeniden. 
09/02/2012
Polonya ustu civarlari.

No comments: