Thursday, September 8, 2011

Terminal One. Meeting Point.

Insanlar birden Italyanca konusmaya basladilar =)  Roma'da Finlandiya'li bir Muzikolog ile bulusup bundan sonra 3 ay boyunca aslen yasayacagim sehire gitmeyi umuyorum. Fiuggi. Gelip alacaklar bizi buradan. Yani umarim =) Soz konusu Italyan'lar olunca insan hep biraz huzursuz oluyor. Italyan arabasi gibi, her an yolda kalabilirsin hissiyle bir Tipo kullanmistim zamaninda arkadaslarim bilir. Cok yolda kalmisligim vardir onunla. Amerikanlarin bitmek tukenmek bilmeyen sakalari vardir FIAT kisaltmasinin aslinda ne demek oldugu ile ilgili. Mesela:
Q. What does FIAT stand for?
A. Frenzied Italian At Traffic-lights.

Burada uc ay icinde Italyanlar ile insanlarin her soyledigini soyledikleri zaman yapmadiklari deneyimini defalarca yasaya yasaya insanlari ciddiye alma aliskanligimin torpulecegini umuyorum. Ote yandan birden kendime 'Good Luck' demek istedim, yani Turkiye'de olmadiysa burada mi olacak? Benim icin artik cok gec sanirim. 


Mesela 2004 senesinde (2005 de olabilir) Donne in Musica 'Donne in Jazz' festivaline Piyano eserlerimi koydu. Amerikali harika bir Piyanist, Roma'da 'Combined Piano Pieces' caldi. Defalarca gelmek istedigimi soyledim. Tabii tabii dediler. En az on kez e-maillestik. Sonunda bana konser cok guzel gecti tesekkur ederiz diye e-mail geldi! Guler misin aglar misin?


Yarindan itibaren is basi. WIMUST'in ilk toplantisi 3 gunluk bir konferansa donustu. 3 senelik bir proje bu sonucta. Ne yapilacak edilecek konusulacak hep beraber. Enteresan olacak benim icin bir suru ulkeden gelen kadin muzisyen/arastirmaci ile bir arada bulunmak, fikirlerini deneyimlerini duymak. 


Bir de henuz burada yasayacagim fikrine alisamadim sanirim. Bende boyle olaylari bir gec idrak etme hali olusuyor bazen. Mesela mevsimlerle ilgili sikintim var her zaman. Kis gelir bende daha corap yok, acik ayakkabi! Yaz gelir deri ceketler filan. 


Buraya gelirken havaalaninda once laptop'umu para cektigim atm'nin onunde sonra pasaportumu gloria jeans'de unuttum. Laptopu biraktigim yerde bulduk. Ama cok telaslandik! Pasaportumu zaten ben birakmis gidiyordum benden daha unutkan olan hatirlatti! Zaten olmasaydi orada ben ne yapardim bilemiyorum. Kafa bir acayip daginikti. Sebeplerim var tabii kendime gore. Kendi kendime... 


Birazdan Amerikali birisi beni almaya gelecekmis. Patricia aradi ismini soyledi ama ben unuttum!

No comments: