Tuesday, March 1, 2011

Benim sana gelişim.


Dedim
sa.ne.na'nın Steve Reich konserine gitmişim, arkadaşlarımı görmüşüm keyfim yerinde; şöyle bir açayım Roni Margulies'in Apollo Yılları kitabını karşıma çıkan ilk şiiri okuyayım.

İşte karşıma ilk çıkan bu:

...

"Dönüşürken mevsimlerin verdiği
o kısacık tedirginlik vardır ya,
beklenmedik bir yağmur dindikten
hemen sonra duyulur hani,

benim sana gelişim
onun gibi bir şeydi işte;
yaşını bilmek için bir çamın
her dalını saymak gibi veya.

Hem zaten özlem, sen de bilirsin,
bitmek bilmez bir bitkinliktir bazen, (burada zoraki gülümsedim. 'dış müdahale'.)
ısırınca aldığı renktir bir elmanın,
gücenmiştir sanki, sararır.

Yanlış olur diye düşündüm; seni
uzaktan özlemek istemedim. Belki
bu yüzdendi biraz da sana gelişim:
Çıplak, çekingen ve gelip geçici."



No comments: