Sunday, December 2, 2012

Kayit Gunlugu 05

Oooy oy! Bazen insan kendi de inanamaz ya, oyle macera dolu bir kayit gunu/gecesi... Ama sonucu tatliya baglandi. Bastan sonunu soyleyeyim, iciniz rahat rahat okuyun :)
Daha net olmasina gerek yok. Albumde de boyle! 

Bu sefer amac Yayli sazlar dortlusu kaydetmek. Birbirinden harika dort muzisyen albumun iki parcasina calmak uzere Muzik Evi'ne gelecekti 26 Kasim'da. Orijinal tarih 16 Kasim'di ama araya diger kayitlar girdi. Bu adamlari bulmak studyoya sokmak cok zor (Isimlerini veremiyorum!). Biz Klasik Istanbul Dortlusu diyelim. Inanilmaz mesguller, programlari hep dolu. En sonunda anlastik ya, ben mutlu mesudum ama aranjmanlari bitirebilmis degilim. Biz bestecilere son tarih lazim. Kimse soylemez ise cok guzel oyalaniriz. Bugun yaparim, sonra yaparim... Cunku zor o basbasa kalma hali kendinle. Kendi muzigine aranjman yapsan bile oyle . Muzik senin ama zor iste kardesim oturup yazmak. Ya istedigin arzu ettigin gibi bir sey yazamazsan? 


Aranjmanlar. Grafik de var, nota da var. Sonunda sarki var!

24 Kasim Cumartesi oturdum yazmaya. Studyonun ofisindeyim. Calisiyorum. Hava soguk ve yagmurlu. Ciktik Cihangir'de yemek yedik. Ara verdim ama keyfim yerinde. Olaylar guzel basladi. Fakat aniden ortagimin babasinin rahatsizlandigi haberi geldi. Keyfimiz kacti. Gecenin bir yarisi telas, huzursuzluk. Bir yandan Brazilian Girls'un kaydinin son gunu. Gittim gerisin geriye studyoya ama calisamadim. Dukkani kapadik, o kadar. Pazar gunu yogun calismam lazim. Yine uykusuzluk bekliyor onumde. Emre Malikler gelecek studyoya Pazar gunu, bir parcaya elektronik calismalar ile katkida bulunacak, onun dosyalarini alacak, beraber albumu dinleyecegiz v.s.. O gelmeden az once, 6 sularinda ben birinci aranjmani neredeyse bitirecek kadar ilerledim ve keyfim iyice yerine geldi. Guzel oluyor. Fakat hava fena soguk ve cok yagmur yagiyor. Deli gibi yagiyor. Emre geldi, indim studyoya. O da ne? Bilgisayar bize giciklik yapiyor. Aciyoruz kapiyoruz her seyi deniyoruz, baska seyleri aciyor, benim projeyi acmiyor. Tam bir bucuk saat boyunca dosyayi acmaya calistik. Bu arada ben zamana karsi yarisiyorum tabii ama caktirmamaya calisiyorum stresimi. Ertesi gun kayit var ve sadece benim kayit dosyam acilmiyor, durum bu yani! Neyse ki Emre inat etti,  sorun cozuldu ve en sonunda dosyalari aldi. Albumu dinledik. 9.30 gibi Emre gitmeye karar verdi, ben de calismaya devam edecegim. Bu arada harika bir sey oldu, menajerim email yazdi (Aydin Dorsay) ve kayit saat 1 yerine 4'e ertelendi. Ben tabii muthis mutlu oldum, boylece uyumak icin asagi yukari 3 saatim olacak gibi gozukuyordu! 


Utancim belgelenmek istendi ! :)
Neyse efendim, Emre ofisin kapisini tiklayarak bana lavabonun yerini sordu. Ben de disari cikip "bak iste surada" dedim ve cikilikkk diye bir kapi kapanma sesi duyduk. Bir sure bakistik. "Disarida kaldim" dedim. Bir sure daha bakistik gulmeden once! Anahtar, bilgisayar, telefon, montum, cantam her seyim iceride. Klima acik. Ortaklarima ulasamiyorum cunku telefonum iceride. Allahtan asagida Berk Kula calisiyor rastlantisal ugramis. Cok kisa bir sure sonra da gidecek, 15 dakikalik isi var. Benden ara Serhat'i dedi, ama Serhat da hastanede babasinin yaninda boyle sacma bir sey icin aranamaz durumda! Bu arada zaten bari deneyeyim belki acar derken Berk'in de sarji bitti! :) Fakat kendisi harika bir insan oldugu icin Fihrist tutmaya baslamis, telefon numaralarini deftere yazmis! Serhat'i aradik dedi ki babam iyilesiyor (buyuk rahatlama!), 2 saate gelirim, oyalan. Oyalan da, dukkani kapatip cikamiyorum cunku anahtar ofiste. Berk cikip gidecek. Ustumde mont yok, disarida yagmur. Acim! Emre dedi ki "anladim ben, gel hadi sana yemek ve sarap ismarlayayim Berk gidene kadar gider geliriz 15 dakikaya". Oley! Gittik yakindaki Antakya lokantasina. Ben Mercimek corbasi ve sarap ictim. Bayagi bir gulduk bu duruma tabii. "Mercimek corbasi ve sarap cok fena ise yarar bak sen bu muzigi bugun bitirirsin" diye dalga geciyor benimle :) Geri donduk. Serhat'a dedim ki Emre'nin telefonunda beni arayabilirsin. Emre sahane birisi olarak Serhat gelip de ben ona gidip anahtari alana kadar yanimda durdu. En sonunda gece yarisi ben iceri girip her seyimi topladim, bu saatten sonra evde calisayim bari diyerek studyoyu kapadim, Emre'yi eve biraktim ve eve gelip sabahladim! Ama her seyi yetistirdim.

Kayit harika oldu. Ekip tahminimden de kisa bir surede (bir saat) calip gitti. Muzikleri cok sevdiler. Ben de cok memnun oldum. Her seye degdi!

En harikasi tabii tum ugraslar sonucunda Emre'ye yanlis davul dosyasini almis olmamiz oldu. Mercimek corbasi ve Sarap Yayli Sazlar'a yariyormus, Elektronik Muzige degil :) Neyse yarin telafi ediyoruz (!)

Onumuzde cok az is kaldi. 6 Aralik nefesliler kayidi. 9 Aralik Miam'da Piyano kayidi ve 10'undan itibaren vokal kayitlari. Bir aksilik olmaz ise 2013'e hazir olacagiz. 

Kendin pisir kendin ye ne acayip ismis. Zorlayici, meydan okuyucu. Ama bir o kadar da buyuleyici...

No comments: