Monday, January 31, 2011

Şubat'ta neler olacak?

Hemen yarın, ayın 1'inde aksiyon başlıyor. re:konstruKt presents... improvised sessions w/ Mike Cooper konserleri dahilinde açılış performansını Nublu İstanbul'da ben ve Ediz Hafızoğlu yapıyoruz. Doğaçlama olacağı için konser o gece orada tanışacağız Mike ile. Hep beraber göreceğiz bakalım nasıl bir konser olacak. Giriş ücretsiz.

Selen Gülün/ Mike Cooper/Ediz Hafızoğlu @ Nublu Istanbul @ Babylon, 10 PM
http://www.nubluistanbul.net

Şubat'ın 11'i (Cuma) benim için çok önemli. Yıllardır bir araya gelip çalmaya çalıştığım inanılmaz Sicilyalı müzisyen Daniele Camarda ile Borusan Müzik Evi'nde benim müziklerimi çalacağız. Bu olayın gerçekleşecek olması ihtimali bile beni heyecanlandırırken konseri, müziği filan düşünemiyorum şu an. Bu performansı kaydetmeliyim! Bundan eminim. O da biraz evvel konuştuğumuzda, "Tek provayla seyirci/dinleyici karşısında çalıyor olacağız. Çok başka bir enerji oluşacaktır stüdyo'da olacağından. Muhakkak kaydetmeliyiz" dedi. Davulu sevgili Ediz Hafızoğlu çalacak. Biz Ediz ile Ekim'deki 20. Akbank Caz Festivali için yaptığımız Kampüste Caz turnesinde parçalara alıştık, ısındık hatta kaynadık. Answers albümünden de çalacağız ama daha çok yeni parçalar çalacağız. Hatta belki bir kaç parça için de stüdyoya gireriz. Ben dayanamadım, yeni bir şey yazmaya başladım bu akşam zaten. Herhalde o akşam bunu da çalarız. Bu performans kaçmaz derim!

Daha fazla bilgi için bir kaç link tıkla:

Daniele ilk yayınlanmış albümünü 2002 senesinde, 25 yaşındayken Solo bas+loops+hazırlanmış bas için yapmış birisidir.
http://www.cdbaby.com/cd/camarda
Bu albüm hakkında All About Jazz'da çıkmış eleştiri:
http://www.allaboutjazz.com/php/article.php?id=10509
Official myspace:
http://www.myspace.com/dcamarda




Selen Gülün Trio featuring Daniele Camarda on Electric Bass @ Borusan Müzik Evi, İstanbul, 9.30 PM


http://www.borusanmuzikevi.com/etkinlikler.aspx

Şubat'ın 14'ü, Pazartesi yeniden doğaçlama günü. Ama bu sefer Selen Gülün/Daniele Camarda Duo. Daniele kendisi için yeni yapılmış 7 telli bir bas ile gelecek İstanbul'a. İlk defa bir konserde çalıyor ve deniyor olacak aleti. Kendisi benden daha heyecanlı bu konuda. Konser Nublu Istanbul @ Babylon'da 10.30 PM. Giriş ücretsiz. Aynı saatlerde Babylon'da Macy Gray konseri var. Umarım bize çok ses sızmaz. Nublu'nun böyle bir sorunu olabiliyor bazen.

17 Şubat'ta ben Diyarbakır'a gidiyorum, Ediz ve Serhan Erkol (Alto sax) ile çalmaya. Diyarbakır Kültür ve Sanat Vakfı'nda. Bu aslında Eskişehir Genç Caz Festivalini senelerdir özveriyle gerçekleştiren Devrim Dikkaya'nın daveti. Konseri Ahmet Türkmenoğlu ile çalacaklarmış ama Ahmet gidemiyor. Ben zaten kendimi turist olarak monte etmiştim bu performansa, onlarla gidip gezecek geri gelecektim. Ahmet gidemeyince çalmak bana kaldı. Muhteşem oldu. Diyarbakır'a konsere gidiyorum. Oley!

http://www.dksv.org/

Şubat 24'te Jazz @ Cezayir'de çalacağım. Fakat hala gruba karar veremedim. Cengiz Baysal davul çalacak o gece, ama nasıl bir proje, başka kimler çalacak hala düşünüyorum. Programda Selen Gülün Trio diye yazıyor. Zaten artık kimse bana sormuyor hangi projeyi çalacaksın diye. Trio çalacağıma herkes emin. Acayip iş, üstüme yapıştı bu üçlü çalma olayı. Zamanında bir arkadaşımın arkadaşı tanışıp el sıkıştığımızda "aaa... biz senin soyadın Trio zannediyorduk" demişti de çok gülmüştük. Belki de şaka yapmamıştı kimbilir. Biz de Trio diyelim madem =) Mekan harika, mekanda ses harika ve giriş ücreti yok.

Selen Gülün Trio @ Jazz @ Cezayir, 10 PM

http://www.cezayir-istanbul.com/newsite/main_en.html


Çok çabuk 123 grubunun İzmir Devlet Senfoni Orkestrası ile 19 Mayıs'ta çalacağı konserinin aranjmanlarına başlamalıyım. Son toplantıyı yaptık elime notalar geçmeye başladı. Çok az zaman kaldı ve 12 parça var. Amy Salsgiver'da çalacakmış o konserde grupla. Çok sevindim. Ayrı bir heyecan kattı olaya.

Güya şu an akademik tatildeyim ama bu sene tatil cidden yalan oldu. Yarın juri, perşembe juri... Haftaya zaten öğrenci okul kayıtları, danışmanlık görevi v.s... derken dersler başlayacak. Ben bu dönem "Women in Music" dersi açıyorum Bilgi Üniversitesi'nin geneline. Bir sürü Kadın Müzisyen çağırmayı planlıyorum müziğin ayrı ayrı dallarından dersime. Aslında o dersleri de kaydetmeli. Önemli bir belge olabilir ilerisi için.


Bu ay TRT Caz Orkestrası'nın koro ile birlikte seslendirmek üzere sipariş verdiği 2008 senesinde sözlerini/müziğini yazdığım Sakin adlı bestemin ilk seslendirilişi ve kayıdı gerçekleşecek. Geçen hafta en sonunda TRT Gençlik Korosu'nun provasına gidebildim. Ben Amerika'dayken aslında çalmak istemişler ama bana telefonumdan ulaşamamışlar. TRT için başka bir ulaşma yolu da olmadığı için(!)... Mimar Sinan öğrenciliğim döneminde, Koro dersinden geç kaldığım için beni düzenli aralıklarla kovan (sabah'ın 9'uydu ders galiba?!) Gökçen Koray yönetiyor koroyu. Çok iyi çalışmışlar, etkilendim performanstan. Hatta sonunda gözlerim doldu. İnsan sesi çok acayip bir şey! Ama çaktırmadım kimseye =) Sonra Ayşe ile yemek yemeye gittik. En eğlenceli kısmı da oydu. Şimdi heyecanla önümüzdeki günlerde gerçekleşecek performansı bekliyorum.




1 comment:

Nesta said...

arka kapıya geeeeel!

enfes 'schedule'!
utanmadan paylaştım hemen fb ortamlarında bile zaten 11'i..

bir de artık yazdıklarını okurken sesini duyuyor olmak çok hoşuma gidiyor, ne diyeyim.. : )